lauantai 6. lokakuuta 2018

Suosikkivärit teemaviikko: Violetti

Violetti on toinen "ikuisuuslempivärini" pinkin lisäksi. Minulta löytyy pinkkien kynsilakkojen lisäksi eniten violetteja lakkoja. Violetistä tykkään kaikissa mahdollissa säyistä. Niin vaaleista kuin tummistakin ja punertavista ja sinertävistä. Kun näen violetin lakkapullon, tartun siihen automaattisesti heti. Sittn vasta alan miettiä, että onkohan minulla vastaavia sävyjä kotona jo useampi pullo...


Toinen ehkä hieman yllättävämpi violetti hamstrauskohteeni ovat violetit huulipunat. Violetissa huulipunassa on vain sitä jotain. Se ei ole yhtä "kova ja karu" kuin musta, mutta kuitenkin tarpeeksi erikoinen, että miellyttää silmääni kun kaipaan jotakin peruspunaista tai perusnudea erikoisempaa. Varsinkin tumma violetti puna menee minusta helposti myös ihan arkenakin.



Minulta löytyy violetteja punia varmasti lähemmäs parikymmentä. Ne ovat vähän kuin violetit kynsilakat. Ne vain tarttuvat automaattisesti kaupassa käteeni. Mutta vielä en ainakaan myönnä, että kotoa löytyisi montaa aivan täysin samansävyistä violettia punaa. Katsokaa vaikka alta."They are not the same. They are similar."


Tähän väliin onkin hyvä esitellä yksi kauneimmista huulipunistani (ja ehkä kalleimmista myös) jonka omistan: Kailijumeiin punat ovat käsin tehtyjä ja niiden sisällä on aito kukka. Tällainen oli pakko saada ihan vaikka vain koristeeksi. Puna mukautuu huulten pH-arvoon ja lämpötilaan, joten puna voi olla hieman eri sävyinen pinkki eri ihmisten huulilla.


Violetti on kestosuosikkini myös vaatteissa. Eikö muuten alla olevat kengät ja takki näytäkin aika yhteensopivilta? Minusta nopealla vilkaisulla voisi luulla, että niissä on jopa sama kuosi! Minun oli pakko ostaa tuo takki, kun näin sen Prismassa, koska siitä tuli heti mieleen nuo kengät, jotka olin jo aiemmin hankkinut.


Olen yllättänyt itseni viime aikoina monesti vaateostoksilta Prismasta. Vaikka sieltä on jo pidempään tarttunut mukaan Danskin tanssivaatteita, olen jotenkin mieltynyt myös muuhun Prisman vaatevalikoimaan viime aikoina. Sieltä on tullut ostettua paljon erilasia paitoja, mekkoja ja neuleita. Muistan kyllä aikaa, jolloin en voinut kuvitella shoppailevani vaatteitani mistään marketista, mutta niin se mieli vain muuttuu. :D


Yllä näkyvä violetti neule on muuten ikivanha! Siis yritin muistella koska sen olen saanut, mutta en yksinkertaisesti vain enää muista. En tajua, miten se on edelleen niin hyväkuntoinen. Tosin nyt mietin jo, että olisikohan siitä aika jo pikkuhiljaa luopua. Muistan nimittäin sen, että joskus se oli paljon väljempi ja pidempi. Eli minä siis olen ollut sen saadessani huomattavasti pienempi. Olisikohan neule siis jo vähitellen lähemmäs 15v vanha?

Ja kääk! Tajusin, että viikoa on enää yksi päivä jäljellä ja minulla on vielä kaksi väriä, joista olisi tarkoitus postata!



Violet is one of my favourite color. I love it in nail polishes, clothes and lipsticks.

1 kommentti:

Mima kirjoitti...

Nuo kengät on niin siistit!!