tiistai 2. lokakuuta 2018

Suosikkivärit teemaviikko: ruusukulta

Olen aina pitänyt valkokullasta ja hopeasta enemmän kuin kullasta. Oikeastaan olen alkanut käyttää keltakultaa vasta ihan viime vuosina jälleen, sillä vierastin sitä pitkään niin paljon, että kaikki koruni olivat aina hopeaa. Mutta viime vuosina hitiksi noussut ruusukulta on kyllä hurmannut minutkin ja se taitaa olla nykyisin suosikkini metallisävyistä.


Ruusukultaisia koruja, vaatekappaleita ja kenkiä on tullut hankittua pikkuhiljaa viimeisen vuoden aikana ja huomaan nyt, että ruusukulta tuntuu tällä hetkellä miellyttävän silmääni jopa enemmän kuin kestosuosikkini hopea. En ole pitkään aikaan oikeastaan ostellut mitään koruja, mutta nyt olen intotunut myös erilaisista koruista taas, jos niitä sattuu löytymään ruusukultaisena.



Koko homma taisi lähteä näistä lenkkareista ja takista noin vuosi sitten. Ihastuin ensin lenkkareihin ja ostinkin ne heti kokeiltuani Vamokselta. Sitten satuimme kulkemaan Halosen läpi ja silmäni osui ihan vahingossa tuohon ruusukultaiseen takkiin. Sitä oli vain yksi pieni koko jäljellä ja en meinannut aluksi edes kokeilla sitä, mutta onneksi kokeilin! Nimittäin takki oli ihan sopiva ja vielä alessakin! Kiikutin siis parin kympin takin innoissani kassalle.


Minulla oli jossain vaiheessa haaveena saada ruusukultainen puhelin. Harmikseni sellaisia löytyi sillä hetkellä vain iPhoneista ja minähän en halunnut uutta käyttöjärjestelmää opetella. Niinpä ruusukultainen puhelin jäi haaveeksi. Onneksi satuin saamaan kaveriltani joululahjaksi ruusukultaiset kuoret valkoiseen puhelimeeni. Sitemmin olen myös tullut siihen tulokseen, että ainahan se puhelin olisi kuitenkin kuorien peitossa, joten itse puhelimen värillä ei niin paljon ole väliä, kun se kuitenkin näkyy niin vähän.


Sittemmin olen menyt hankkimaan jopa ruusukultaisen kellon! En ole vuosiin pitänyt kelloa, mutta nyt opettelen sen käyttöä taas. Teininä minulla oli aina kello kädessä, koska silloin aikaa ei katsottu jatkuvasti kännykän näytöltä, vaan rannekellosta. Mutta kun aloin käydä useammin tanssitunneilla, kelon käyttäminen jäi, koska en jaksanut aina olla ottamassa kelloa pois ja laittamaassa takaisin. Nykyään opettelen taas kellonkäyttöä vapaapäivinäni. Tämän ruusukultaisen kellon lisäksi olen hankkinut nyt myös hopeisen kellon.


Viimeisimmät ruusukultaiset hankintani ovat Prismasta löytynyt t-paita ja pari paljettikoristeltua sisustustyynyä. Tyynyjen paljetit ovat toiselta puolelta ruusukultaiset ja toiselta hopeiset. Mietin pitkään, että ovatkohan ne nyt vähän överit, mutta yleensä olen sitä miltä, että ennemmin överit kun vajarit, joten tyynyt lähtivät mukaani.




Rose gold is one of my favourite colors.

1 kommentti:

Nimetön kirjoitti...

Itsekin halusin tietyn värisen puhelimen, mutta ei niitä ollut ja kuitenkin puhelin on kuorien peitossa. Tilasinkin sitten iPhoneeni oikean väriset kuoret ja nyt olen tyytyväinen. Haluan vielä hankkia jotkin toiset kuoret.